×
مجموعه آموزش مهندسی کامپیوتر - نرم‌افزار

مجموعه آموزش مهندسی کامپیوتر - نرم‌افزار

مدت زمان آموز‌ش‌های این صفحه
۷۶ ساعت
تعداد آموز‌ش‌های این صفحه
۱۴ عنوان آموزشی
1

آموزش برنامه نویسی اسمبلی

زبان اسمبلی یک زبان سطح پایین و بر پایه ۰ و ۱ است. اسمبلی مستقیم دستورالعمل های پردازنده اصلی را می نویسد. به همین دلیل یک برنامه نویس به زبان اسمبلی باید در مورد جزئیات سخت افزاری CPU از جمله ثبات های آن اطلاع داشته باشد. به همین دلیل در درس اول مبناها و معماری ریزپردازنده آموزش داده شده است. در بسیاری از موارد و پروژه ها برای افزایش کارایی بهتر از این کد استفاده می شود. هدف این فرادرس آشنا شدن بیشتر با نحوه کار پردازنده است.

مدرس: فرشید شیرافکن مدت زمان آموزش: ۱۰ ساعت
یادگیری را شروع کنید
2

آموزش مدل سازی UML با نرم افزار Rational Rose

نرم افزار Rational Rose یک نرم افزار تخصصی است که با استفاده از مهندسی نرم افزار، برای طراحی مدل های کد و تولید کدهای پیش تولید، به منظور هدایت بیشتر پروژه های بسیار بزرگ به کار می رود. به تازگی تجزیه و تحلیل صفحات وب سازمان ها و نهادهای دولتی و پیاده سازی آن ها از طریق محیط های برنامه نویسی از این طریق صورت می گیرد و از طریق متدهای مهندسی (UML (Unified Modeling Language این نرم افزار، عمل می کند. هدف این فرادرس این است که در آخر کاربران تجزیه و تحلیل مکانیزم و ساختارهای بزرگ که نیاز به محاسبات و برآورد مقیاسی دارند را با این نرم افزار انجام دهند.

مدرس: سمیه توکلی مدت زمان آموزش: ۳ ساعت و ۳۵ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
3

آموزش گراف کاوی و تحلیل شبکه ها در پایتون با NetworkX

به کمک پکیج NetworkX می توان شبکه ها را ایجاد و دست کاری کرد. گره های یک گراف در این پکیج می توانند متن، تصاویر و یا موارد دیگر باشند. همچنین یال ها (لبه ها) می توانند وزن یا سری زمانی را نگه داری کنند. در این پکیج، بسیاری از الگوریتم های مربوط به گراف موجود است. به کمک این پکیج می توان کارهای مختلفی از جمله تعیین کوتاه ترین مسیر بین دو گره یا محاسبه فاصله یک گره از سایر گره های دیگر را انجام داد. به کمک معیارهای مرکزیت (Centrality Measures) مانند رتبه و بینابینی، می توان تاثیرگذارترین گره های موجود در شبکه را پیدا کرد. پایه معیار مرکزیت رتبه، این است که گره های مهم تر اتصالات بیشتری دارند. معیار مرکزیت بینابینی، تعداد دفعاتی که یک گره خاص به کوتاه ترین مسیر انتخابی بین دو گره دیگر می رسد، را تعیین می کند. هدف از این آموزش، آنالیز سریع شبکه ها است.

مدرس: فرشید شیرافکن مدت زمان آموزش: ۳ ساعت و ۱۶ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
4

آموزش توسعه نرم افزار با متد ICONIX و زبان مدل سازی UML

UML یک زبان مدل سازی برای تجزیه و تحلیل سیستم های نرم افزاری است که دیاگرام های مختلفی برای مدل سازی جنبه های مختلف یک سیستم نرم افزاری معرفی کرده است. برای استفاده از این دیاگرام ها نیاز داریم که با فرایندهای طراحی و توسعه نرم افزار آشنا شویم. در این دوره، متد ICONIX که یک رویکرد تجزیه و تحلیل شی گرا می باشد تشریح خواهد شد. متد ICONIX بومی سازی متدولوژی RUP برای پروژه های کوچک و متوسط می باشد و در دسته روش های توسعه نرم افزار چابک (Agile) قرار می گیرد. این متد به شدت وابسته به زبان مدل سازی UML می باشد. در این فرادرس ضمن آموزش ICONIX، کلیه نمودارهای UML که در این رویکرد استفاده شده است به تفصیل، تشریح خواهد شد.

مدرس: سعید مصطفایی مدت زمان آموزش: ۳ ساعت و ۵۶ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
5

آموزش شبکه های پیچیده پویا (Complex Dynamical Networks)

هدف از این فرادرس این است که در ابتدا فراگیران با انواع شبکه ها (گراف ها) به صورت کامل آشنا شده و بتوانند از روی ویژگی های کلی شبکه ها شبکه های پیچیده را تشخیص دهند، سپس آن ها را با انواع شبکه های پیچیده و خصوصیات آن ها آشنا کرده تا بتوانند براساس یک سری سنجش ها اعم از: چگالی، مرکزیت و ... که در طول تدریس در موردشان بحث خواهد شد، انواع شبکه ها را تشخیص داده و تحلیل درستی بر روی آن ها داشته باشند.

مدرس: علیرضا مهران کیا مدت زمان آموزش: ۱ ساعت و ۳ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
6

آموزش هوش مصنوعی توزیع شده

از زمان معرفی اولیه مفهوم هوش مصنوعی توزیع شده در دهه 1980، این مفهوم گسترش و تنوع زیادی یافته است و امروزه به یکی از حوزه های بسیار فعال تحقیقاتی تبدیل شده است و در عین حال، طی سال های اخیر، عامل های هوشمند و خودکار (Intelligent Autonomous Agents) در طیف وسیعی از کاربردهای مختلف نظیر حوزه فناوری اطلاعات، صنعت، ارتباطات، آموزش و نیز حوزه دفاعی و نظامی، به صورت موفقیت آمیزی مورد استفاده قرار گرفته اند.

مدرس: دکتر امیر حسین کیهانی پور مدت زمان آموزش: ۲۴ ساعت و ۸ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
7

آموزش نرم افزار RAPTOR برای ترسیم فلوچارت

یکی از مهم ترین مراحل حل یک مساله، طرح نقشه است. در این مرحله، مسیر رسیدن از آغاز تا پایان مساله را تعیین می نماییم. الگوریتم، یکی از روش های حل گام به گام مساله به شمار می رود. برای نمایش مراحل مختلف یک الگوریتم می توان از روندنما یا فلوچارت (Flowchart) استفاده نمود. از مزایای به کارگیری فلوچارت می توان به آسان نمودن فهم مساله و امکان اشکال زدایی و ردیابی برنامه اشاره کرد. برای ترسیم فلوچارت، نرم افزارهای مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها RAPTOR نام دارد. این نرم افزار ابزاری قدرتمند برای ترسیم و بررسی فلوچارت است که قابلیت های زیادی دارد. در این فرادرس نحوه کار با RAPTOR آموزش داده می شود.

مدرس: محمد جباری مدت زمان آموزش: ۵۳ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
8

آموزش تبدیل فلوچارت به کد با Flowgorithm

فلوچارت، یکی از مفاهیم مقدماتی برای شروع برنامه نویسی محسوب می شود. فلوچارت ها، نمودارهایی هستند که می توانند چگونگی انجام مراحل یک فرایند را به صورت گرافیکی نمایش دهند. در این آموزش قصد داریم با استفاده از برنامه Flowgorithm، فلوچارت ها را به کد تبدیل کنیم.

مدرس: وحید باقی مدت زمان آموزش: ۱ ساعت و ۲۳ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
9

آموزش الگوریتم موازی و پردازش موازی

هدف از این فرادرس پایه ریزی درس الگوریتم موازی و حل مسائل گوناگون در این حوزه است. در این آموزش ما الگوریتم های مهم و اساسی مانند: جستجو، مرتب سازی و … را بر روی ساختارهای مختلف پردازنده ها مورد بررسی قرار می دهیم. ابتدا اصول تحلیل الگوریتم ها را مرور خواهیم کرد، سپس به بحث پردازش موازی و نقش آن در کاهش زمان اجرا می پردازیم. کامپیوترهای مختلف را از نظر پذیرش داده ها و الگوریتم و همچنین نوع حافظه داده ها و الگوریتم های ادغام، جستجو و مرتب سازی را مورد بررسی قرار می دهیم و در انتها چندین مساله مهم را به شکل موازی مورد بررسی قرار می دهیم.

مدرس: منوچهر بابایی مدت زمان آموزش: ۱۳ ساعت و ۲ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
10

آموزش نهان نگاری دیجیتال (Digital watermarking)

این فیلم آموزشی در سه درس تهیه شده است. ابتدا به مبانی و مفهوم نهان نگاری خصوصا کاربردها و خصوصیات مهم آن پرداختیم و در ادامه آموزش، سیگنال های دیجیتال (صوت و تصویر) را مورد بررسی قرار می دهیم و انواع روش های مختلف نهان نگاری، خصوصا روش های حوزه مکان و فرکانس را با مثال های متعدد ارائه کردیم. در نهایت مثال هایی از نهان نگاری سیگنال های صوت و تصویر را در محیط متلب پیاده سازی کردیم.

مدرس: شهریار جمالی فر مدت زمان آموزش: ۲ ساعت و ۵۱ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
11

آموزش تخمین تلاش لازم برای توسعه نرم افزارها‎ با متلب

توسعه یک نرم افزار موفق هدف اصلی مهندسی نرم افزار و یک مهندس نرم افزار است. گام های برنامه ریزی و زمانبندی، مهم ترین فاز مدیریت پروژه را تشکیل می دهند. مدیر پروژه باید بتواند در شروع پروژه برآورد دقیقی از زمان (Time)، بودجه (Budget) و نیروی انسانی (Persons) لازم جهت اتمام پروژه داشته باشد. در این فرادرس همه آنچه که در فرایند تخمین تلاش یک پروژه نرم افزاری (Software project effort estimation) نیاز است از ابتدا تا انتها گفته خواهد شد.

مدرس: دکتر عمید خطیبی بردسیری مدت زمان آموزش: ۳ ساعت و ۲۵ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
12

آموزش مبانی توسعه نرم افزاری Agile (چابک)

در این فرادرس سعی بر این است که در درس اول و دوم با آشنایی با دلایل وجودی Agile و همچنین تشریح روح تفکر و اصول پایه ای Agile، پایه و بستر مناسبی جهت درک روش ها و چارچوب های Agile فراهم گردد. در درس سوم برای تبیین نحوه اجرای اصول Agile در قالب چارچوب های اجرایی، به تشریح اصول چارچوب های محبوب و رایج Agile پرداخته شود. در درس چهارم برای تقویت درک کاربردی رویکردهای Agile، مفاهیم پرکاربرد و تکنیک های آن مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. سرانجام و در درس پنجم علاوه بر جمع بندی، نکات بسیار کلیدی در مورد انتخاب چارچوب های متناسب با نوع پروژه و بایدها و نبایدهای Agile ارائه می گردد.

مدرس: عباس نیک نفس مدت زمان آموزش: ۲ ساعت و ۳۵ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
13

آموزش شبیه سازی و تست نظریه زبان ها و ماشین در JFLAP‎

JFLAP نرم افزاری برای تست زبان های فرمال مانند اتوماتای غیر قطعی متناهی (NFA)، اتوماتای پشته ای (PDA)، ماشین های تورینگ چند نواره، انواع گرامرها، تجزیه (Parsing) و L-System می باشد. علاوه بر این می توانید نمونه هایی از این زبان ها را بسازید و حتی JFLAP به شما اجازه می دهد تا برخی از این زبان ها را به یکدیگر تبدیل کنید. مانند تبدیل خودکار و دستی NFA به DFA، مینیمایز کردن یک DFA، تبدیل DFA به زبان منظم و گرامر منظم و...

مدرس: وحید باقی مدت زمان آموزش: ۳ ساعت و ۴ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
14

آموزش نهان نگاری و پیاده سازی آن در سی شارپ (C#‎)

نهان نگاری، یکی از علومی است که قدمت چند هزارساله دارد و به منظور مخفی سازی اطلاعات به کار گرفته می شود. همگام با پیشرفت تکنولوژی و ظهور رسانه های الکترونیکی، تکنیک های نهان نگاری دیجیتال نیز توسعه یافته است. هدف از این آموزش آشنایی با نهان نگاری و روش های مختلف پیاده سازی آن است. در این آموزش برخی از این تکنیک ها را با استفاده از زبان سی شارپ پیاده سازی می کنیم.

مدرس: وحید باقی مدت زمان آموزش: ۲ ساعت و ۳۵ دقیقه
یادگیری را شروع کنید
موضوعات آموزشی مرتبط